tisdag 25 augusti 2009

Äntligen! Allting fixat nu tror jag, har accepterat ett förslag om boende idag. Min nya address blir 64 Malone Street, Northern Ireland, hur häftigt är inte det?
Jag är ganska så jätteexalterad, och jag slår vad om att hela min omgivning är ganska så trötta på mig och mitt tjat nu. Men det struntar jag i, för jag trodde aldrig att jag skulle komma iväg, att jag skulle våga göra något sånt här. Jag trodde att jag skulle stanna i trygga Kalmar med mina drömmar medans mina vänner levde livet i Belfast utan mig. Men nu jäklar händer grejert. Så himla skönt.

Imorgon är det för övrigt höstmarknad här i Askersund. Jag och S ska gå och strosa, provsmaka för mycket godis och köpa med oss massor av godsaker. Jag ska ha marknadsnougat, för det har jag inte ätit på flera år, lite nötter och kryddor till mitt planerade brödbak, sen får vi se! Och såklart, vi passar på att gå på dagen, när skolbarnen fortfarande är i skolan, så himla jobbigt med äckligt bajsspray och sånt snusk överallt. Sen ska jag ha mysdag, baka mammas äppelkaka, läsa en roman och dricka te.

Inga kommentarer: