söndag 9 augusti 2009

Hade en galet fin dag i alltid så vackra Stockholm igår. Espresso och goda bullar på blooms, Stockholmsprofiler, en galet varm sommarsstad, picknick på Värmdö, och allt det där fina som hör till. Längtar redan till nästa gång vi ses.

Lyssnar på Jane Birkin och gör lite nyttigt. Glad att jobbet är slut, att jag snart får något att syssla med som faktiskt stimulerar hjärnaktiviteten lite. Hittade gamla filosofiböcker som jag tänkte låna ut till S, men fick lust att läsa dem själv. Har inte tid till det nu, annat att göra. Underbart att få planera, organisera. Vill egentligen köpa nya pärmar och grejer, men det är lite onödigt när man kan göra det där ju. Längtar till lönen, då följer de där fina skorna med mig hem. Och till dig såklart. Ibland slår den romantiska jag ut den mer organiserade jag, och ibland krockar vi. Kan man vara sån? Jag menar, det romantiska är inte logiskt, inte organiserat, inte planerat. Det bara händer. Ibland känns det lite som om man behöver välja sida.

Inga kommentarer: