torsdag 24 september 2009

Åt nyss lite kvällsmat i form av havregrynsgröt med banan. Nu sitter jag här med ett digistivekex och te och tända ljus. Myser som sjutton. Tydligen är det Arthur Guinnes dag idag, och de andra ska ut och fira lite. Jag är dock ganska trött, och småsjuk sådär. Tänkte hålla mig hemma så att jag är helt frisk p lördag då det är dagsutflykt till Giant's Causeway som gäller.

Så, idag då. International lunch först och främst, blev ganska förtjust i de engelska lamm- och rosmarinkorvarna. De hade dock ingen svensk mat alls, bu. Hade säkert blivit köttbullar från ikea, så ska nog vara glad att det inte förekom. Efter lunchen åkte vi på en guidad busstur, väldigt kul och intressant faktiskt. Stannade och kikade på platsen där Titanic dockades, och en del småställen som The Crown (Belfast's äldsta pub) och Victoria sq (köpcentrum). Det mest intressanta var förstår västra Belfast och dess murials. Kändes lite olustigt att åka runt där, speciellt när man åkte förbi fängelset och byggnaden där alla rättegångar under 70-talet hölls (som var riktigt förstört av bomber osv), och så en mellanstadieskola med kulhål. Det känns så himla overkligt och långt bort från den vardag man är van vid. Jag är så glad och tacksam över att inte ha upplevt den otryggheten som det måste ha inneburit att leva här under den tiden.

Inga kommentarer: