tisdag 22 september 2009

Funderar lite på att ta en språkkurs när jag ändå är här, problemet är att jag då skulle missa de sista sex veckorna pga hemresa. Dock får jag tio veckor á två lektioner i veckan, är det värt det? Jag är lite tveksam. Men, jag vill ju i såna fall läsa upp min skolfranska, så kanske man kan börja på nivå två hemma nästa år. Åh, jag vet inte! Måste prata mer med de andra om detta. Skulle vara så himla kul, men samtidigt så är det så galet mycket annat som man ska läsa också. Blir det för mycket?

Bytte iallafall en kurs idag, Women and politics mot Islamic politics. Så nu kommer jag att läsa WThe European Union, Enlargement and the Wider Europe", "Contemporary Theories of Justice", och "Islamic Politics". Det blir nog ett bra paket tror jag. Dock tänkte jag nog börja läsa lite den här veckan, kollade igenom boklistorna förut och det är verkligen mycket. Men jag tror det här blir bra, tycker ju om när jag har mycket att göra. Så det kanske blir lite franska ändå?

För övrigt; jag håller på att bli sjuk. Kännder förkylningen komma smygandes. Fick någon slags medicin av L förut som tydligen ska vara väldigt bra. Känner mig faktiskt helt okej nu, bara ganska trött. Blir nog en tidigt kväll. Jag har dessutom äntligen köpt mig ett paraply! Nu är det bara gummistövlar som fattar, sen får det regna bäst sjutton det vill! (och det kommer det antagligen göra).

xo

Inga kommentarer: