fredag 16 oktober 2009

Vet ni, jag skrev ett inlägg om att jag äntligen hittat Gud. Men, jag har velat hela kvällen. Inte om Gud och kristendom och det, det är jag tvärtom väldigt säker på. Men jag blev orolig för de reaktioner jag kanske skulle få. Eftersom jag redan är socialt missanpassad och så menar jag. Tänk om ni skulle ta avstånd, ifrågasätta och tycka att jag hade blivit tokig?

Men sen tänkte jag, vad sjutton då. Det är mitt liv, mitt beslut och jag ska inte behöva stå till svars för det eller vara orolig för vad någon annan tycker. Jag har tänkt på det här länge, om jag skulle våga ta steget. Och nu har jag gjort det, jag har skrivit på beslutet om att ta emot Jesus Kristus i min lilla bibel. Och vet ni, det känns så himla bra.

3 kommentarer:

Ett sakralt anslag sa...

En syster i Kristus som inte kan låta bli ett lämna ett avtryck. Jag vet inte vem du är men det får mitt hjärta att jubla av lovsång! Jag önskar dig allt gott /Maja

Malin sa...

Du är så himla modig. Vet du det? Och du är den mest intressanta människa jag vet. På riktigt.

Sandra sa...

Malin, du är en helt galet bra människa, och jag blir så glad över dina ord. Det känns skönt att veta att du finns. Tack.

Maja, tack så mycket!