onsdag 18 februari 2009

Trött, ont i handleden, förkyld, tenta i politisk teori på fredag. Helst av allt vill jag att det ska vara mörkt ute så att jag kan ligga och titta på Brideshead revisited och äta vindruvor. Och lite choklad. Det skulle vara mysigt. I måndags skulle jag på arbetsintervju, trodde jag. Jag skulle tydligen börja jobba direkt, som telefonförsäljare. Det gick väl bra och sådär, men jag tyckte att hela företaget verkade skumt. För det första fick vi inte skriva något kontrakt förrens efter två provveckor, för det andra var det sjukt oorganiserat, utan någon som helst utbildning. Och lönen ska vi inte ens ta upp, alldeles för upprörande. Om jag skulle få någon som helst skillnad i min ekonomi så skulle jag ha varit tvungen att jobba fem kvällar i veckan, och jag har inte tid till det. Så jag gick dit igår och sa att nej tack jag är inte intresserad längre. Jag vill ha ett extrajobb, inte ett slavjobb. Så, akta er för Telespar här i Kalmar.

Inga kommentarer: