lördag 24 oktober 2009

Det är rena ruskvädret idag. Men, jag tänker trotsa det om någon timme för att ta mig till biblioteket. Fast just nu sitter jag och som vanligt värmer mig med te, har nyss ätit frukost och så. Insåg igår att jag har en månads intesivt plugg framför mig, sen är det inte lång tid alls tills jag kommer hem!

Egentligen är det inte så annorlunda här gentemot Sverige. Jag gör nästan exakt samma saker här som hemma, enda skillnaden är att nu kan jag inte åka hem hur som helst, och jag kan inte ringa hur som helst. Msn är min kontakt med hemma typ. Det stör mig lite, funderar på att byta operatör här, till T-mobile så att man får gratis minuter hem. Kostar ju faktiskt inte mer än att fylla på det kort jag har nu.. Jag upplever att tiden går förbannat långsamt här, men snart står jag nog där helt plötsligt, och ska packa väskan. Förlåt om ni tycker att jag klagar, men för mig så känns det så fantastiskt bra.

För övrigt är det FN-dagen idag, och kalas för lila Kevin, jag är lite (väldigt) ledsen för att jag inte kan närvara. Imorgon blir det vintertid, dags att ställa tillbaka klockan ännu en timme då (vi har redan ställt tillbaka den en timme, storbritannien ligger ju en timme efter er).

Men ah, nu ska jag nog dra mig till biblioteket, det är uppehåll på regnet nu, så får passa på!

puss

Inga kommentarer: